14 april, 2009

Hjemmelagde lappeputer i vårlige farger, ny mormorskatt og påskerapport!

Jeg har sydd igjen, og denne gangen synes jeg det var kjempegøy! Og ikke ble jeg uvenner med symaskinen heller... Det ble nye puter til sofaen i stuen, for jeg hadde så lyst på en vårlig fornyelse. Jeg brukte lappeteknikken, men på en litt annerledes måte... Jeg skjulte ikke sømmene, men sydde lappene sammen med en synlig sikksakk-søm. Synes det ble både annerledes og fint!

Kjøpte stoffrester med vårlige farger og koselig mønster..

Er ikke spesielt glad i hverken rosa eller gult, men i denne sammenhengen synes jeg det funket bra!

Bakstykket på putene ble sydd i en nydelig dus lillafarge.

Prikken over i'en ble en koselig tekst som jeg printet ut på t-skjorte-papir og strøk på den midterste lappen... Jeg valgte en passende font i en mørk gråfarge, da jeg følte at svart ble for hardt.

Nok en mormorskatt... Dette stettefatet har min pappa satt sammen, også har mamma dekorert det med nydelige blomster i vakre farger. I sin tid var det en gave til mormor, men nå har jeg fått det, og det er jeg veldig glad for! Synes det er så nydelig at jeg må ha det fremme hele tiden... Foreløpig brukes det til oppbevaring av blonder!

Stettefatet er i porselen, så her har mamma malt med porselensmaling. De nydelige blomsterdetaljene gir meg skikkelig sommerstemning!


Vel hjemme etter 5 dager på den nydelige Mykkeltvedtgården i Voss. Vi har kost oss masse! Det ble mye god mat, fine turer, hundelek, koselige samtaler, latter, regn, magi og glede. Nå gleder vi oss bare til neste gang! Ps. Jeg fant noe fantastisk på en av turene våre, men jeg kan ikke blogge om det før etter 22. april... Hadde nemlig ikke plass i bilen til det vi fant... Men jeg kan love dere at det er noe vakkert! Mer om det siden...

Måtte bare ta bilde av de nydelige tekoppene til svigermor...

Denne vakre lilla glassfuglen hang på svigermor sin påskegren!

Et lite glimt av svigermors vakre lysengel... Engelen er godt over halvmeteren, har nydelige englevinger i metall og holder et lys i hånden. Jeg synes den er så fin!

Dette bildet tok vi på hjemturen vår... Og som dere ser, så har jeg lekt meg litt i photoshop!

Hannibal finner seg til rette uansett hvor han er...


Vel, ny uke, nye utfordringer! Håper alle har hatt en fin påske?! Ha en fin uke! Tirsdagsklem fra meg til dere.

9 kommentarer:

Monicas sa...

syns putan dine va kjempefine...fin fargeblanding...håper det er bra med deg:)

Perlehvit sa...

Kjempefine puter!! Og så stilig med sømmene ut da!:)

tinemor sa...

Deilig med noen fridager!
Søte puter.
Og fatet forstår jeg godt er kjært å ha.
Ikke bare har det vært din mormors ,men foreldre som har laget det.... Kreativt!
Tydelig at eplet ikke lander langt fra stammen ;-)
Nyt dagen
Klem

Mine øyeblikk sa...

Så nydelige puter,jeg også hvordan det er å bli uvenner med symaskinen,ble det ble du tydeligvis ikke denne gangen nei:-)

Villa Kos og Kaos sa...

Så nydelige puter!
Det gjorde seg virkelig med "sømmene ute"
flotte vårfarger var det også!
Du er kjempeflink!
Skjønner godt at stettefatet ditt er en favoritt ja...
har et nermest fanatisk forhold til slike arve-ting jeg!
Ha en strålende dag!

GundaM sa...

Så stilig et par dere er, stilig bilde!!! Minte meg om en eller annen film... Hihi

Hva fant du som du ikke fikk med deg nå da tro..? Hmmm,blir spennende på se ;)

Ha en flott kveld

Gry sa...

Putene dine er kjempesøte, koselige print med romantisk tekst.
Fatet ditt var også fint!
Lurer på hva du har funet som er så stort og vakkert.....her er det bare å følge med...
Ha ei fin uke!
Klem Gry : )

Havfruen sa...

Det ene bilde vakrere enn det andre nedover innlegget ditt. Putene ble råfine, stettfatet var vakkert, bildene fra din svigermors plass koselige, du og din kjære utrolig fint og Hannibal da...lille snuskelusken som koser seg:) HERLIG!! Han kan kunsten og slappe av. Som Major!! Han snorker ved siden av meg:)
Nyt uka Maria:)
Klem fra Major & Mossan

Cille sa...

Så koslig blogg du har og herlig hund! Boxere har vi også hatt! Verdens herligste hunderase...spørr du meg. Masse fint å se hos deg, ta gjerne en tur innom kose sida mi også!