31 juli, 2009

Naturens eget kunstverk ble vakker interiørdetalj + veldig spesiell fugleopplevelse!

Jeg finner stadig vekk fine naturskatter når Hannibal og jeg er på eventyr! Denne opprevne trebiten snuste Hannibal på da vi var på tur forleden dag, og da jeg løftet den opp og tittet nærmere på den, så jeg den vakreste telysholder noensinne...

"Naturen tiltaler oss når den synes å være kunst; kunsten når den synes å være natur." Immanuel Kant

"Jeg tror at naturen har sitt deiligste liv, når den blekner. Intet dør så vakkert som blader. I de varmeste, vakreste farger jorden eier, kler de seg." Sigbjørn Obstfelder

Tidligere i sommer ble både Hannibal, Lars og jeg kjent med en litt annerledes fugl, som vi ga navnet Trym. Den var veldig kontaktsøkende og kom bort til oss slik at vi fikk klappe den. Det hele var så merkelig, men utrolig spesielt og fint! Med det vil jeg si som Æsop sa; "En fugl i hånden er bedre enn ti på taket..."

Idag fyller min kjære 30 år, og jeg gleder meg til å overraske ham etter jobb idag med både xxx og xxx! Mer detaljer siden... Ønsker dere alle en riktig god helg!

9 kommentarer:

moa sa...

..så herlig! så fin til lys!
du er flink, som ser mulighetene!
..kos deg med din kjære i dag -

moaklem

tinemor sa...

Stilig den ble!
Ikke alle som har evnen til å se sånt nei.
Artig.
Og litt av en opplevelse med den fuglen.
Utrolig.
Nyt dagen
Klem

Vibeke sa...

blir inspirert av din evne til å se mulighetene Maria :)

tuuuuuusen takk for kaketips, det var snillt! skal på prøvesmaking til tirsdagen hos Chocolat i Oslo- tror vi havner på dem...skal til skredder i Oslo den dagen med brudekjolen og sa passer det fint å sjekke litt ang kake også når jeg først tar turen inn :)

ønsker deg og din en flott feiring, kos dere!

klemmer
Vibeke

Perlehvit sa...

Nydelig telysholder! Love it!!!

Tovepia sa...

Artig nåe man finner slike dekorative røtter ute. Må ha vært litt merkelig å kunne klappe en vill fugl..litt skummelt også.. Gratulerer med 30 årsdag i heimen! Kos dokker masse!!

Anne sa...

Man kan finne mye fint i naturen:) Du ser virkelig mulighetene i å bruke ting du finner! passet godt som telysholder:)
Ha en fin helg videre!

LYKKEBO sa...

Alltid like kreativ du!


God helg til deg fra meg:)

Elin Osa Søreng sa...

"Naturen tiltaler oss når den synes å være kunst; kunsten når den synes å være natur." Immanuel Kant
Så sant som det er sagt!! Pene pippen da, så tam? Morsomt! Ha en super uke :o)

Erika sa...

Neimen det er jo en måke-baby! Den er vakker. Jeg forsøkte i vår å ta vare på en måke-kylling som hadde falt ut av redet sitt. Den tusset rundt på parkeringsplassen med katter og hunder og biler omkring. Jeg fanget den og puttet den i en kurv som jeg la mose i. Mamma-måken kom hver dag og matet den i kurven. Det gikk åtte netter så kom grevlingen og tok den. Kurven var veltet og kyllingen var vekk... Stor sorg! Jeg gjorde i hvertfall det jeg kunne. Måke-mammaen sitter i redet sitt igjen og jeg tror den har lagt et nytt egg. :)

Klem fra Erika Dyrego ;)