20 mai, 2009

Keramikklampe FØR OG ETTER, makeover av IKEA-lamper og flyvende boxergutt!

For noen uker tilbake fikk jeg tak i to snertne lamper på loppis! Lampene fikk jeg for bare 25,- stk., så jeg var strålende fornøyd da jeg kjørte hjemover! Dene ene lampen fikk seg en skikkelig makeover, mens den andre var så kul i seg selv at den fikk beholde utseendet sitt...

FØR... En utdatert keramikklampe med mye potensiale! Fant også en lampeskjerm som passet til, i en enkel kremhvit stil.

ETTER! Jeg malte lampefoten hvit, og skjermen pyntet jeg med et enkelt blått blondebånd.

De søte blomsterdetaljene på lampen kom ekstra godt frem når lampen ble malt hvit. Og blondebåndet løftet utseendet på lampeskjermen...

Denne lampen kostet altså bare 25,- på loppis... Jeg elsker den! Synes ledningen på lampa er så kul, ser ut som en god gammeldags strykejernsledning. Herlig!

En enkel vegg-rislampe fra IKEA ble nokså annerledes med litt blondestoff på! Jeg klippet av en bit fra en blondegardin og festet den med to sikkerhetsnåler fra innsiden.

Denne rislampen fra IKEA har tidligere fått en stoffbit rundt seg, men nå har jeg også festet på et blonedbånd nederst! Synes lampen ble finere nå :)


På 17. mai dro familien Vinden ned på Breivold, et stort uteareal ved sjøen. Og det betyr: Masse boltreplass for en energisk boxerskrott! Vi hadde med ballen til Hannibal, og jammen fikk han kjørt seg...

Høytsvevende og lykkelig boxer! Hannibal hopper gjerne kjempehøyt for å få tak i ballen sin...

I farta! "Nå har jeg den!"

Vi fikk mange blinkskudd! Sjekk tunga på bildet til venstre...

Nå skal Hannibal og jeg på tur, i regnværet... Herliiiig! :) Ønsker dere alle en fin onsdag!

9 kommentarer:

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelig keramikklampen ble :-) Gjorde seg virkelig med en makeover av rislampen også, det er jo så enkelt!!

Herlige bilder av familien da, syns Hannibal er så skjønn! Haha, den tunga var jo snert'n!

ha en fin dag maria, velkommen til konkurranse hos meg!

Klem

Tovepia sa...

Kjempefine lamper! Jeg har selv en lampe i terrracotta fra Ikea, kjøpt for mange år siden, nå blir den også malt når jeg får tid;) Takk for tipset! Ha en flott dag!

Magdalena sa...

nydelige lamper... så god du er til å lage gull av gråstein...

kosleig dere har det sammen...
klem ,magny

Linda sa...

Hei Maria.
Så flotte lamper.
Den kjeramikk lampen ble knallfin!
Likte godt den gamle lampen i vinduskarmen...virkelig sjarmerende!
Rislampen ble fin den også!
Du vet å få det til du....en flott og personlig stil!

Håper du har hatt en deilig fridag!
Her regner det nå...i bøtter og spann!
Men vi koser oss inne nå med andre sysler.

Klem fra Linda

LillaLykke sa...

Så nydelige lampene var!! :)

GundaM sa...

Så flott den tragiske keramikklampa di ble!!! Hokus pokus det er deg det!

Motorsykkel ja, så tøfft da. Skal bli gøy se dere i brylluppet;) ja, bildene da;)

HIls den herlige, spretne hund. Vofffs

Alven sa...

Hei :-)

Kjempefine lampene dine ble! Flink du er! og utrolig flink til å forvandle ting til å bli vakre :-)

Artige bilder av en leken hund :-)

Godnatta fra meg :-)

Black Feathers sa...

Heisann. Jeg tror ikke jeg har vært her inne hos deg før. Men jeg falt for bloggen din så jeg har lagt meg til som følger, håper det er i orden ;)

Lampen din ble bare kjempe fin. Ris lampen ble også skikkelig tøff, jeg har en sånn jeg og som jeg planlegger å ha en makeower på. Men jeg må få en god ide først. Du gav meg jo inspirasjon ;)

Takk for titten og ha en flott kveld ;)

Romantiske Stinemor sa...

Så fint det blemed lampen også slepper man å kjøpe nytt hele tiden!klem Stine...