17 mai, 2009

17. mai feiring i mammas brudekjole, "ny" spenstig loppejakke og nydelige vårblomster!

"HIPP, HIPP, HURRA!!"... for 17. mai og ikke minst: for Alexander Rybak! Kjenner jeg er litt stolt over å være norsk idag. Vel, vi fikk knipset noen bilder av oss i finstasen idag.. Kjekt med selvutløser på kameraet! ;)

Idag har jeg hatt på meg mammas brudekjole, som jeg bare synes er utrolig fin!
Ikke akkurat en typisk brudekjole, men nå er det over 25 år siden mine foreldre giftet seg (tror jeg...), og tidene har jo forandret seg! Men jeg elsker snittet og fargene på kjolen...

Hannibal synes ikke alltid det er så stas å bli fotografert, så da må han gjespe litt for å dempe den lille kameraangsten... Morsomt uttrykk på han her! Akkurat ferdig med å gjespe...

Det tar på å gå i 17.mai-tog...

Av med finklærne og på med loppemorgenkåpa mi.. og ned i sengen til den firbente og koooooose og klemme litt...

Har jeg nevnt at jeg elsker å kjøpe klær på loppis? ;) Denne bestemorjakken fikk jeg for en tier! Synes den var litt spenstig! :)

Jeg har pyntet opp med nydelige lyserosa Lisianthius...

...Lars har plukket en nydelig bukett med natt og dag...

... og jeg har plukket en liten bukett med Forglem-meg-ei... Vi er begge veldig glad i blå/lilla blomster!

Med disse blomsterbildene vil jeg benytte anledningen til å ønske alle dere bloggere og ikke-bloggere en kjempefin 17. mai! Kos dere og nyt hver eneste solstråle.

7 kommentarer:

Tovepia sa...

Gratulerer med dagen! Du var virkelig flott i kjolen, og jakken du kjøpte for en tier var råstilig!! Kos deg videre;)

Gry sa...

Gratulerer masse med dagen!
Så fin du er i din mors kjole!
Stor 17.mai klem fra Gry : )

Babb sa...

Tøff jakke og nyydelige blomster!

Renathe sa...

Gratulerer med dagen! Fint å se at det ikke bare er vi i nord som har fått nyte sola i dag. ;)

Havfruen sa...

Vel overstått:) Vi feriet på hytta og jeg brukte bikini:)

Flott kjole og den dressjakka? Den var helt MEG. Råstilig!!

Major og jeg ble med hjem i går, så nå går vaskemaskin nr 2 og flere blir det.
Nydelige bilder av dere 3, virkelig!!
Ha en flott mandag og klem fra meg:)

h.espe sa...

Tusen takk for koselig 17. mai hilsen. På grunn av besøk og diverse forberedelser til feiringene, kom jeg meg dessverre ikke rundt for å ønske dere en flott nasjonaldag.... Håper iallfall du hadde en flott dag!!! Av bilder og tekst ser det jo virkelig ut som det..!

Her i Oslo hadde vi en fantastisk flott dag. Min søster fikk en fin feiring! Spesielt satte hun stor pris på at mamma og pappa "poppet" opp da vi sprettet chamagnen i vakker vårsol på verandaen...

Ønsker deg en god uke videre!

Klem fra Hildegunn

Camilla sa...

Ja den jakka var råfin. Moderne med markerte skuldrer nå:-)