03 oktober, 2008

KONTRASTER

Ting jeg liker:
- å se og høre Lars le
- gå barbent i mykt sommergress
- si "fri" til Hannibal når vi går tur i skogen
- sitte i sofaen å slappe av når leiligheten er nyvasket
- ligge inntil Hannibal
- å våkne opp sammen med Lars
- kunst som vekker undring
- levende lys
- puter i alle mulige former og farger
- grønne epler i båter
- høstløv
- å kose med ørene til Hannibal
- pannekaker med brunost
- nyåpnet og iskald Bon Aqua
- bake boller
- leke i lekestativ, huske
- hunder som logrer
- tegne surrealistiske figurer
- YogiTea med kanelsmak
- få barn til å le
- vaniljeyoughurt
- tømme papirkurven på datamaskinen
- sort/hvitt portretter
- si "Hvor er Lars?" til Hannibal
- se på morsomme dyreklipp
- vanilje- og kokoslukt
- ubegrunnede latterkramper
- klasse 2A på Billingstad skole
- hoppe på trampoline
- blåse såpebobler
- se gamle mennesker smile
- å hjelpe andre
- second hand-klær
- å legge seg i rent sengetøy
- rugbrød med kaviar og ost
- Lars sine klemmer
- å rydde i smykkeskrinet
- dekke/pynte bord
- jul og pinnekjøtt
- spille fine sanger på gitaren
- salg
- lese interiørblader
- se på ting som gis bort på finn.no
- løse vanskelige kryssord
- spille Maxi Yatzy
- en god treningsøkt
- høre Lars synge og spille gitar
- barn med latterkrampe
- orkideer
- enkle løsninger
- morgentåke
- soloppgang

Ting jeg ikke liker:
- skrelle poteter
- skurr på radioen
- seigt potetgull
- skrubbe kasseroller
- å sitte i bilkø når jeg har dårlig tid
- ting som er nesten tomt (shampoflasker, brusflasker m.m.)
- stå bak noen i butikk-køen som ikke finner bankkortet
- å kjøre sakte når jeg vil kjøre fort
- venterom
- løse hunder
- å ha dårlig tid, stresse
- trege datamaskiner
- elektriske tannbørster med dårlig batteri
- folk som går tregt når jeg har det travelt
- drøssevis av programikoner på skrivebordet på pc'en
- kulepenner som virker når de selv vil
- videoer på YouTube med dårlig kvalitet
- dynetrekk som er for store for dynen min
- lodotter i sokkene
- være våt på beina
- smuler på kjøkkengulvet
- støv
- hunder som trekker
- naboer som ikke hilser
- telys som velter og renner ut i telysholderen
- planter som visner
- muggsmak på matvarer som ser "ok" ut
- ting som sitter fast på bunnen av søppelbøtten
- "fartsstriper" i dossen
- slurving

1 kommentar:

Murmels mamma sa...

Yogi-te med kanel er min favoritt også! :)
Når jeg kjeder meg på jobb ser jeg på Gi bort-annonser på Finn, og ender som regel opp med å fnise litt.

Men er ikke å sitte i bilkø når du har dårlig tid, og det å ha lyst til å kjøre fort når du må kjøre sakte neeeesten det samme? :P


Slår samtidig et slag for rene desktoper :D

P.S: Jeg savner pannekakene dine. De var knallgode!