28 mars, 2009

Makeover av stereobenk og våre vakre sølv-Buddha-statuer fra Pariiiiiiiiiis...

Stereobenken vår er en av MANGE ting som har blitt malt hvitt i heimen vår den siste tiden.. Denne stereobenken (tidl. tv-benk) kjøpte vi på loppemarked for bare 100-lappen den gang vi hadde tv. Når vi solgte tv'en satte jeg et stilig sølvspeil der i stedet, samt litt andre pynteting.

FØR... Kjedelig, kjedelig, kjedelig...Liker ikke denne trefargen!

Første strøk med hvitmaling...

ETTER! Hvitt, hvitt, hvitt... Stereobenken passer nå perfekt til IKEA-stuebordet, som jeg ga en makeover ifjor.

Nå ser stereobenken sånn ut! Jeg har lagt en gammel slitt treplate (innleggsplate til spisebordet vårt) oppå! Likte så godt kontrastene... Glitrende sølvspeil og buddha i sølv mot en slitt gammel treplate. Den andre innleggsplaten brukte jeg som sitattavle på nattbordet mitt, og den kan du se HER!

Da min samboer og jeg var i Paris i 2007, kjøpte vi to nydelige Buddha-statuer i "sølv". Dette er en av de.. I just love it!

Den andre Buddha-statuen vår, som er en del større... Den står i vinduskarmen i stua vår, i all sin pomp og prakt!


Jeg har sommerfugler i magen!!! Og gjett hvorfor.... Jeg skal på loppemarked om èn time! Gleder meg som en unge! Håper jeg finner noen fiiiiine skatter... Ønsker dere alle en fin-fin lørdag! Sommerfuglklem fra Maria.

10 kommentarer:

LillaLykke sa...

Så flott det ble! Nydelige bilder :)

Villa Kos og Kaos sa...

Så nydelig den benken ble!
Helt enig i at disse kontrastene gjør seg utrolig godt.
Kan du for striglet og kjedelig etter min smak, om alt skal være hvite, glatte flater!

Lykke til på loppejakt!

Maya: sa...

Dette ble utrolig flott da:D Kul idde med å legge en treplate oppå tvbenken. Det ga det hele en rustikk stil, stilig:)

Maya

Anonym sa...

Den ble kjempefin :)
Bare litt maling som skal til.
Du får ha lykke til på loppemarked, håper du finner noen "skup"
Jeg vil også på loppemarked.
Ha en fin lørdag.
Klæm

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelige bilder ;-)
Og fin stereobenken ble!

Ha en fin dag på loppis ;)

Randi sa...

Fyflate!! dette ble jo drit stilig! Budda statuene var helt utrolig flotte!!

Ha en flott helg.

ninabakke sa...

Nydelig! :)

Havfruen sa...

Så stilig det ble Maria..råfint. Og de figurene var nydelig. Du får blogge fangsten fra loppis:)

Kos deg på lørdagskvelden!!
Klem fra Major&Meg

irina sa...

Likte den kjempegodt da den hadde platen på. men det vet du ??

Alltid hyggelig å være på bloggen din min venn !!

klem

GundaM sa...

Den ble kjempeflott da ;))) Gleder emg til resultatet fra loppisen også;)

Cool bag du fikk lagd utav den treningsbuksa du, herligheten du er energisk ;)))

Klemz