24 mars, 2009

L.E.N.G.S.E.L og vakre ord om våren...

Jeg lengter sånn etter våren... Til den tiden da alt rundt oss våkner til liv igjen.. Fugler som kvitrer, hestehov i klynger i veikanten. Barn som hopper paradis, sykler, leker og ler... Vi har fortsatt MYE snø her i Asker, så mens jeg venter fremkaller jeg deilige vårfornemmelser ved å se på noen vårbilder jeg tok ifjor! Kanskje vekker jeg sildrende, varme vårfølelser hos dere også?

"Rør ikke ved mitt hjerte i dag. Våren har gjort det alt." Inger Hagerup

"Ja visst gör det ont, när knopper brister. Varför skulle annars våren tveka." Karin Boye

"Våren er så vakker at selv den strengeste vinteren smelter for den." Margot Sandsmark


Til slutt noen vennskapsord jeg vil dele med dere:
Din venn er svaret på dine ønsker. Han er den mark som du sår til med kjærlighet og høster med takksigelse. Han er ditt bord og ditt ildsted. For du kommer til ham med din sult, og du oppsøker han for å finne fred.
Fra Profeten av Kahlil Gibran

Ønsker dere alle en fin uke! Knuseklem fra meg til dere.

13 kommentarer:

Tovepia sa...

Såå trivelige ord! Ja, lengselen etter vår river visst i oss alle for tida, så kuldegradene hos oss brister mitt hjerte...smerte..Nyt dagen allikevel!

Anonym sa...

Nydelige bilder og sitat... joda, vist har vi grønne marker og sol innimellom.. krokuser blomstrer om kapp i veikanten ned mot sentrum men, den deilige vårfølelsen lar virkelig vente på deg. Det hagler og regner om en annen og bitende kald vind fra nord gjør det ikke bedre..

Æ længte æ åsså:o))

Ha en deilig uke Maria..klem fra mæ

moa sa...

nydelige bilder og ord!
..her hos meg er det også fortsatt masse snø...men vi vet jo - at litt der fremme - har vi våren..
gleder meg!
ha en flott dag!

moaklem

Murmels mamma sa...

Åååå jeg tror hestehov er min favorittblomst!

Havfruen sa...

Javisst lengter vi etter vår..her er det også mye snø. Sol men isende kaldt. Glatt på veien er det blitt igjen å..fysj.
Nå vil jeg milde dager..sol som varmer og smelter snøen. Vasker gjerne 4 labber etter tur:)
Klem fra meg:)

Unknown sa...

Åh, så mange fine sitater...jeg er så glad i Karin Boye`s dikt "javisst gjør det ont..." Skrev en oppgave om det en gang i min ungdom...

Monicas sa...

så fine bilder...vår ja...snø her enda, men det tina sakte men sikkert.....godt å vær tell

Anonym sa...

Flotte vårbilder, trengte de, for her er det også mye snø enda og har vært ganske kaldt idag.
klæm

Vibeke sa...

Vakkert innlegg!

Tusen takk for kjempekoselig bursdagshilsen :o)

Fikk handlet inn litt til pyntingen av bordene i går, kiler i magen....

Varme klemmer

Mitt hvite hus sa...

ja du fikk vekket litt sommerlengsel hos megO=) Så vakkert både i bilder og ord... herlige barn i sommer tøy som er ute å leker herligO=)
Ha en fin dag klem kerstin

rod i hob sa...

Så fine bilder og sitat!!

Her har heldigvis våren komt for fullt! Litt juks med kjøpte påskeliljer på trappa, men ser i bedet at det ikkje er lenge til dei me planta i fjor også Kjem fram... Kansje til påske??? He he

Nyt dagen! En tur til London hadde våre topp seint i februar kvart år. Våren kjem eindel tidlegare der :-)

Magdalena sa...

nyyydelige vårblomster,- ja våren er vakker, - da er det godt å puste, alt føles så lett....

Miriam Elisabeth ツ sa...

Hei Maria. HAtt det så travelt at jeg helt har glemt å stikke innom bloggen din på lenge. Mye fint å se på nå. Så flott benk! Stilig veske! Og nydlige vårbilder. Skal scrolle meg nedover nå og ta igjen det.. :)

Ha en fin tirsdags kveld. Klem