10 oktober, 2006

Årets underholdningsprogram

Ok, da er det vel på tide å avsløre at jeg per dags dato har to tv-programmer jeg bare "må" se på hver uke. Jeg forsøker å være selektiv med tanke på hva jeg dytter inn mellom ørene og i perioder er jeg veldig flink og ser lite på tv. So yo think you can dance er et av favoritt-programmene, og jeg må innrømme at jeg storkoser meg når jeg ser på det. Tv2s utgave; "Skal vi danse" er ikke like bra, men noen av deltagerne der har imponert meg stort (ok, så ser jeg litt på det også...).

Min store favoritt nå er NRKs nye serie "Koht i familien". Christine Koht, en sprelsk norsk dame med fargerik personlighet, er programleder og har i 1 år reist rundt i Norge og forsket på det norske familielivet. Serien er genuint ekte, underholdende, interessant og på mange måter lærerik. Morsomt å se hvordan andre mennesker har det i hverdagen, også er det godt og få bekreftet at man ikke er alene om å ha "rare" vaner.

Forrige tirsdag lo jeg meg skakk, og jeg formelig knakk sammen på stuegulvet i en haug av lattertårer da Christine Koht overtalte en inder med turban til å LØPE igang gressklipperen sin... Igår fikk vi se en fødsel, og det var utrolig sterkt. Kall meg gjerne sentimental, men tårene trillet. Den beste underholdningsserien på lenge.

Terningkast: 6

Vil du ha deg en god latter?
SVITSJ til NRK1 på mandag kl. 21.30.


Christine Koht; Fargekladd.

Ingen kommentarer: