20 oktober, 2006

Ragga Jam

Har du skrekk for treningsstudioer og trange
treningstights? Da bør du lese videre.
















Lyst til å prøve noe nytt og spenstig? Sleng på deg en slaskebukse og ta en drop-in time med Ragga Jam. Etter et tips fra en instruktør på Vinderen Dansestudio kastet jeg meg på en time med Ragga Jam på Centrum Athletica i Oslo, og det var, hva skal jeg si... EN OPPLEVELSE! Åse Karine Holmen; en kruttønne av en danselærer! Utrolig dyktig!

Ragga er en afro-jamaicansk gatedans, konsolidert i Reggae og deretter sammenblandet med hip hop. Jam er en miks av forskjellige stilarter som hip hop, funk, latino og street jazz. Denne nye teknikken for kroppsuttrykk lovpriser gatens kultur og sjel, slik også hip hop gjør. Men Ragga er født under øylandets sol, noe som gjør Ragga Jam til en varm, glad og sensuell dans.

Jeg har vel aldri ristet så mye på stumpen i hele mitt liv som det jeg gjorde på den ene timen. Det var moro, slitsomt og lærerikt. Der var det bare å slippe seg løs og riste i vei. Anbefales!
Følgende steder har drop-in på Ragga Jam:

Domus Atlethica, Trimveien 4, 0372 Oslo,
Telefon: 22 59 69 58 - Mandager kl.18:00
Åpen klasse, drop-in, v/Åse Karine Holmen

Elixia Colosseum , Middelthunsgate 19, 0368 Oslo
Telefon: 23 19 96 30 - Mandager kl. 16:30
Åpen klasse, drop-in. v/Trine Allum

Centrum Atlethica, Akersgaten 68, 0180 Oslo
Telefon: 22 59 69 50 - Onsdager kl.18:00
Åpen klasse, drop-in, v/Åse Karine Holmen

Vinderen Dansestudio, Slemdalsveien 72, 0373 Oslo
Telefon: 22 14 66 06 - Torsdager kl.18:00
Åpen klasse, drop-in, v/Beate Kleven

Elixia Sjølyst , Karenlyst Alle 7, 0214 Oslo
Telefon: 23 27 70 00 - Fredager kl.16:30
Åpen klasse, drop-in, v/Åse Karine Holmen

Ingen kommentarer: