26 februar, 2006

Siste bilde fra Mallorca

Tid for avreise. Norge og kulda venter. Alle de svenske har nå dratt, så det er kun de norske og danske igjen. Føles helt merkelig tomt her nå, så det skal egentlig bli godt å komme seg avgårde. Hele klassen stod opp klokken fire i natt og sa farvel til den første gruppen med svensker som skulle dra herfra. Neste stopp, Gøteborg. Catharina og Therese som jeg har blitt godt kjent med var med det flyet, så det ble en hel del tårer da. Neste gruppe dro klokken åtte, så da var det atter opp og vinke de resterende svenskene avgårde. De skulle til Stockholm. Det verste var å ta farvel med Erika. Nathalie og jeg stod og holdt rundt henne i flere minutter... Vi ville ikke slippe. Erika er genuint ekte og uten henne hadde ikke dette kurset vært det samme. Denne avskjeden ble også ekstra trist fordi det var mange par som måtte skilles... Lærerne gråt, jeg gråt, og ja... faktisk ALLE hadde en tåre eller ti i øyekroken. Så var det verste unnagjort, neste gruppe er oss. Danskene reiser ikke før i morgen. De nye elevene til den neste skolen har allerede ankommet, og de ser vel minst like forventningsfulle ut som det vi gjorde...

Kort oppsummert:
Kurset har gitt meg utrolig mye, og jeg ville ikke vært det foruten. Selv om det har vært både slitsomt og tøft i perioder, så har det ihvertfall gjort meg mer bevisst på hva jeg vil og ikke vil. Men: Hadde noen spurt meg om jeg ville gjort det igjen, så nei. Er fornøyd med å kunne si at jeg ikke har inntatt en eneste dråpe alkohol her nede, tross en heftig drikke-kultur blant elevene. At man ikke er blant de "kuleste" fordi man ikke drikker og fester er også helt ok, og jeg fant min plass til slutt. Kurset hadde definitivt ikke vært det samme uten Nathalie og Erika, så jeg er så utrolig glad for at jeg kom i kontakt med de. Karin, min roomie, var også superskjønn, og jeg er fornøyd med at det var hun jeg delte rom med. Catharina introduserte meg for Gambia og Afrika, og vi hadde flere gode samtaler med det som tema. Hun er gift med en mann fra Gambia, og håper på å få jobb som guide der. Krysser fingrene for det! Været her nede har ikke vært det beste, men jeg har ihvertfall kommet meg vekk fra snøen noen uker, og det har vært deilig. Brun har man ikke blitt, ettersom solen har vært nokså fraværende store deler av tiden her nede. Men igjen, det var ikke derfor jeg dro ned hit. Eksamener har gått bra, og jeg er nå den lykkelige eier av en Diplom fra My Travel Service Academy. 2 måneder har gått, og jeg overlevde stresset :-) Maria takker for seg her på Mallorca. Oslo, Gardermoen neste.

Ingen kommentarer: