27 august, 2009

Er det håp for en gammel og nedslitt krakk??? SÅKLART DET ER DET!!! BARE SE HER!!!

Jeg finner stadig vekk stakkarslige ting som trenger litt oppmuntring... Denne gangen kom jeg over nok en trist trekrakk i pappas garasje, som virkelig trengte å få opp humøret! Og gjett om krakken ble GLAD etter noen timer sammen med meg! ;)

FØR... Er denne krakkens glansdager forbi? Nei, så absolutt ikke!

Noen strøk med lilla maling (NCS S 2040-R60B) gjorde krakken ganske mye finere, men NOE mangler! Se nedenfor...

ETTER! Decoupage gjorde susen denne gangen også!

Det er så lite som skal til for å gjøre et nedslitt, gammelt møbel litt finere... Litt maling og en dæsj med decoupage, og du har fått et helt nytt møbel. Enkelt, billig og ikke minst; MORO!

De fine serviettene med fuglemotiv kostet bare 20 kroner! JIPPI! Jeg elsker fuglemotiv... Sjekk ut den første krakken jeg fikset på, fuglemotiv der også! :)

Stemningsfull pynt på krakken ble prikken over i'en...

Vel hjemme etter en fantastisk tur på Senja, med nydelig vær og storfangst fra fjorden. Min kjære ble helfrelst, så da blir det ikke lenge til vi drar opp igjen! Nedenfor ser dere meg i fjæra med et torsketryne fra fjorden...

Snart er det helg igjen, det blir deilig! Ønsker dere alle en superduper-megaherlig-kjempefantastisk dag!

46 kommentarer:

Magdalena sa...

jada den ble aldeles flott!! du er flink!¨!!
men ... selv falt eg pladask for den slitte gamle,-
klemmer til deg¨¨¨¨

AK sa...

Takk for det!Krakken ble kjempefin, og fuglemotiv er så fint! ha en fin dag! klem AK;9

moa sa...

hei maria -

..den ble jo bare så søt, så søt!
flinkingen!
ha en fin dag -

moaklem

Christine C sa...

Hei. Så flott krakken din ble i ny drakt...kjempesøte blåmeiser og nydelig farge :) Det var ellers en veldig koselig blogg du har, hit kommer jeg gjerne igjen! Ha en fin dag.

irina sa...

jeg hadde også blitt glad med ett par timer med deg.

Nydelige servietter, hvor fikk du tak i dem ?

stoooor klem

Armkroken sa...

fy søren du er flink!! jeg er mektig imponert - og veldig inspirert! Ha en strålende dag!

Min stil sa...

wow. så fin den ble. Er imponert over hva du får til.
Klæm Susanne

Marte sa...

Kjempefint! Dette må prøves!
Oppdaget bloggen din no, så masse bra! Kommer innom igjenn;)

Ha en fin dag!

Hilde Heimdal sa...

sååå fin den bleeee:)

En suuuper fin dag til deg også :o) !!!

Fjordlykke sa...

Krakken ble nydelig!
Så kreativ du er!

Ha en strålende dag

Berits lille hjørne sa...

hei Maria
Krakken ble kjempefin. Ser at du ar malt hele lilla for så å lage decopage. Måtte du male toppen hvit før du la på servietten eller la du den rett på det lilla? Du er utrolig flink og det er gøy å følge med deg. Hjemmesiden din er også flott. Klem

tani sa...

takk for en utrolig reise i din kreative og inspirerende blogg:)
tar meg friheten med å legge deg til i min blogg liste da jeg garantert kommer på flere besøk.
tani

Maliva`s verden sa...

Kjempe kult,falt jo for fulgene jeg da,som er i det hjørnet om dagen...Go`helg til deg fra Maliva

Jorid + NOE Blog sa...

Hei Kjære Maria :-)
Hvordan går det ?
Så flink og kreativ du er! :-) Misunner den!

Håper du får en fin dag!
Klem

tinemor sa...

Nei, så stilig!!!!!

Laila -Karin sa...

Flott ble den
Ha en fin dag

Anne sa...

Den ble kjempe fin:)
Du er virkelig flink til å se muligheter! Ha en fin dag!

Christine Louise sa...

Kjempe flott :)

Frk. Fosli sa...

Å alle gamle slitne krakker skulle havnet hos deg, det må jo bare være krakke-himmelen :)

Nydelig motiv på toppen der, er det serviett eller papir? Sånn må jeg jakte på...

Og til slutt; får jeg spørre hvor på Senja dere har feriert?
Det er absolutt ikke uten grunn at øya kalles for eventyrøya, det er bare magisk vakkert der!

Ha en fin torsdag :)

Huset i skogen sa...

Som vanlig ble resultatet bare lekkert:)

Tovepia sa...

Så flott den ble! Skal øve mer på decoupage, jeg også, det er jo såå dekorativt! Flott dag videre!

Rosetrend sa...

Så flott krakken ble! Du har forøvrig lagd mange andre pene ting, ser jeg! Hyggeli å ta en titt i denne bloggen :o) Ha ei fin- fin helg du åsså!

Unknown sa...

Helt utrolig så flott den ble!!!

Vil også bare si tusen takk for kjempe koselig hilsen hos meg :o)

Klem fra Eva

Jorid + NOE Blog sa...

Det går meget bra! :-) Sliter jo selvfølgelig ekstra med bekkenet, men holder humøret oppe og går inn med friskt mot :-)
Hun blir bare sterkere og sterkere hver dag og det kjennes godt i sparkene! :-)

Tino sa...

Hei!
Takk for koselig besøk. Så herlig, kreativ og sprudlende blogg du har!
Og den krakken ble jo helt herlig! Jeg har aldri prøv decoupage før, men har fatisk kjøpt inn lim. Så nå har jeg jo mulighet til å prøve litt.
Ha en super kveld!

K@ri sa...

Takk for besøket :o)
Ja, det var et vakkert brudepar, men jeg ser at du også er nygift. Gratulerer til dere begge. Mange flotte bilder i bryllupsbloggen. Må hell og lykke følge dere videre!
Flott blogg du har også. Mange gode tips å finne her.
Ha en fin kveld.
Klem fra Kari*

Therese sa...

Jeg fant en mintgrønn krakk som min far hadde som liten for noen år siden. Den var skikkelig sliten og hadde ei sprekke i seteplaten, men likevel så fin. Jeg vurderte lenge om jeg skulle male den om, men jeg klarte det ikke. Så den er mintgrønn enda :)

Krakken ble knalltøff den. Liker birdyene :)

(eddas) sa...

hei:)
så fin den krakken ble....har prøvd meg litt på decoupage...men syntes ikke jeg fikk det så fint....men må hvist prøve igjen...du har jo fått det så pent....
Ja jeg fikk slike store torsker jeg og når jeg var på helgelandskysten i sommer....fikk de filetert og frosset og tok de med
til oslo...og vi koser oss med fisken...smaker himmelsk...får ikke sånn fisk her nede:)
Klem fra edda

Tone sa...

Krakken ble heelt nyydelig!! Jeg skal på flere loppiser i helgen, og håper på å finne diverse snurrepiperier som jeg kan trylle litt med. Selv om det jo faktisk begynner å bli fullt hos meg nå... ;-)

Lindas hus sa...

Så utrolig flott krakk du har lagd deg! Og den bøtta du har lagd var på helt utrolig! Jeg falt pladask. Takk for hilsen på bloggen min også! Linda

liven sa...

Hei!!
så fin denne ble da!!!
Liker så godt slike krakker som dette!!

ha en fin dag :o)

Camilla sa...

For en nydelig krakk, utrolig fint motiv på decoupagen =)

Lisas hjem og skatter sa...

Skjønner at krakken ble glad ja :) den ble iallefall lekker!!! Og du er jammen meg flink og krativ!

hvor er serviettene kjøpt? likte fargen og fuglene :O)

Herlig bilde fra deg på Senja!!!

klem/Lisa

Marias skriblerier sa...

Tusen, tusen takk for alle de hyggelige kommentarene!! :)

Mrs. Monday sa...

Takk for hyggelig kommentar og i like måte! Kjempefin blogg og masse gode ideer! Kommer nok til å kikke innom deg både tidt og ofte :)

God helg,
fra Miss Monday

Moderne Retro sa...

Wow, for en forandring. Flink du er.
Ønsker deg og dine en god helg! :)

Margrethe sa...

Wow for en makover! ble virkelig flott den krakken :)

GundaM sa...

Stilig krakken ble og stilig bildet av deg og torsketrynet;)

God helg maria!!

Murmels mamma sa...

Award til deg hos meg snuppa :D

Fin krakk!

Renathe sa...

Jeg blir helt målløs hver gang jeg er inne her! Du er så kreativ og flink. Og det beste er at du får prosjektene dine til å virke overkommelige for oss nybegynnere også. Tusen takk for masse flott inspirasjon! :D Ha en virkelig flott helg videre. Stor klem fra meg

Kathrine 'Glimt' sa...

hei... fin blogg du har da :)
kom over deg nå ...tror jeg legger deg til blogglista mi jeg ;)
velkommen inn til meg også om du har lyst.

god helg videre

Ann-Cathrin sa...

Så lekker!! De serviettene har jeg og, kanskje jeg må finne på noe lurt med de jeg og:)

hege sa...

for en utrolig nydelig og inspirerende blogg! Fikk lyst å ta opp igjenn decoupagen som jeg før hadde så dilla på.

LYKKEBO sa...

Er det mulig?? Krakken ble jo knall fin! Og for en flott farge...For ikke snakke om storfangsten din!!

God ny uke til deg:O)

RA/finetingtingeling sa...

Iiii, så fint! :D *gleder meg til loppemarked og potensielle prosjekter den 19. sept i stavanger*

Fru Fjeldhammer sa...

Krakken er utrolig fin... lekker tapet!
klem