11 mai, 2009

IKEA-søppelkurv ble forvandlet til dekorativ magasinkurv, og ord for dagen!

Jeg har viftet med tryllestaven igjen... eller rettere sagt med penselen! Med enkel decoupage-dekorering har jeg gitt nytt liv til en litt kjedelig søppelkurv fra IKEA. Resultatet ser dere nedenfor!

FØR... En enkel svart søppelkurv i "skinn"...

ETTER! Jeg ønsket litt orientalsk stil på den, og valgte meg derfor ut en serviettserie på Panduro Hobby med orientalske farger og mønster.

Det "samme" mønsteret gjentar seg, men ingen sider er like!

Likte så godt fargekombinasjonene!


Close-up av deler av mønsteret.


ORD FOR DAGEN
"Årene glir fort forbi, fang dem og fyll dem.
La dem fylles med harmoni, spar og forgyll dem.
"
Ukjent

Ønsker dere alle en vidunderlig mai-uke!

10 kommentarer:

Havfruen sa...

Ord for dagen: nydelig!!!
Og Ikea -kurven? Den ble Maria-fin!!! Altså FLOTT!!

Tror du må ta meg et kurs..kunne sårt trengt et gitt:)

Fyrer og fyrer..skikkelig ille vestavær her i dag og det trommer på taket!! Major og jeg sitter/ligger i hver vår stol foran peisen..hehe.. Major tar Fassan sin stol når han ikke er her!!
Kos deg og god klem fra meg:)

LYKKEBO sa...

Så dekorativ den ble!!

Babb sa...

Skikkelig stilig!

Villa Kos og Kaos sa...

Så utrolig flink du er!!
Den ble rå-lekker, har ikke prøvd meg på denne teknikken før jeg..men tror jammen jeg må innom Panduro i morgen jeg...
Ha en flott kveld, og takk for vakre ord for dagen!
Klem G-C

Tovepia sa...

Den ble nydelig!! Har selv kjøpt decopagelim nå, og må snart bare prøve meg på noe;) Blir inspirert av deg, takk for det;)

Borte Bra - Hjemme Best sa...

Jeg elsker bloggen din!

Du finner på så mye artig! Veldig insperert av deg :) Råstilige selvportrett bilder!

:)Anette

h.espe sa...

Ja, du stopper ikke opp å trylle, det skal være sikkert og visst! Papirkurven ble til en stilig magasinholder... :o)

Fin uke videre til deg min venn!!

Klem fra Hildegunn

Fru Luna sa...

Stilig! Jeg som er helt ny på decoupage-fronten, har et lite spørsmål til deg... Bruker du forskjellig decoupagelim til de ulike tingene du lager?

Jorid + NOE Blog sa...

Nydelig som alltid Maria :D

LillaLykke sa...

Så stilig!! :)