06 november, 2008

Morgenfugl og verdien av powernaps

Jeg liker så godt å stå opp tidlig! Føler at jeg får så mye ut av dagen da, og det er deilig. Er alltid ting som skal gjøres og jeg er så effektiv så tidlig på dagen. Har aldri vært typen som ligger og drar meg til langt ut på formiddagen... Hvis jeg av en eller annen mystisk grunn sover lenge, så er jeg skikkelig muggen når jeg våkner... Føler liksom at jeg har kastet bort verdifull tid...

Jeg har forøvrig stor tro på såkalte powernaps, som så mange store i historien har benyttet seg av. Hvis du føler deg trøtt i løpet av dagen, og har mulighet til å legge deg litt nedpå, så ta deg en powernap! Legg deg på sofaen med noe i hånden, f.eks. en blyant, og når du etter en stund er på vei inn i dyp søvn vil du miste blyanten og våkne av at den treffer gulvet. Da har du sovet nok! Litt rart, men det funker. Kommer du inn i dyp søvn vil du mest sannsynlig ikke føle deg spesielt uthvilt når du våkner, bare være enda trøttere.

Det hender jeg gjør det innimellom. Ikke med en blyant, men at jeg av en eller annen grunn bråvåkner idet jeg er på vei inn i dyp søvn, og når jeg våkner da, så føler jeg meg superenergisk. Helt merkelig, men veldig effektivt! ;-)

Ingen kommentarer: