06 september, 2008

Filmanmeldelse: Mamma Mia!

Igår var Lars og jeg på kino her i Asker og så den mye omtalte filmen "Mamma Mia!". Jeg lyver hvis jeg sier at jeg ikke hadde forventninger om at filmen skulle være bra, og for å være ærlig så ble jeg litt skuffet.

Meryl Streep er en av mine favorittskuespillere, men Mamma Mia! er langt fra den beste filmen hun har spilt i. Rollen som sprek alenemamma gjør hun godt, og hadde hennes karakter vært spilt av noen andre, så tror jeg filmen hadde vært en halvlunken kopp med kaffe.

Joda, det er mye bra sang og musikk, ingen tvil om det, men jeg savnet de gode dialogene. Historien er forøvrig syltynn... og litt vel klissete. Men, det var noen festlige øyeblikk innimellom som fikk meg til og både smile og le, og det er ingen tvil om at filmen går under kategorien "Feel Good".

TERNINGKAST: 3

Ingen kommentarer: