27 september, 2006

Bilder fra Vøringsfossen

I august i sommer var Lars og jeg en liten helgetur på Hardangervidda. Anledningen var et besøk på en turisthytte som Lars sin far driver om sommeren. Laaaaang biltur, mye potetgull, litt soving, klamme biltur-rumper og krampe i beina, og SÅ var vi fremme. På parkeringsplassen... Da ventet en rimelig svett gåtur opp på vidda på 1 1/2 time med sekk og styr. Ja, det var tungt, men GOD trim. Vel fremme på hytta fredag ettermiddag, og gjett om det var godt å sette seg ned. Fikk god middag og stupte i seng rimelig tidlig. Nei, vent, før vi la oss plukket vi bær! 2,5 kilo multer og 1,5 kilo blåbær. Nam! Så var det byssan lull...

Dagen etterpå var vi på fisketur, men fangsten var, hmm hvordan skal jeg ordlegge meg, "livat, men mager :-)" Det ble én mini-mini-mini-ørret, som jeg tryglet Lars om å beholde (en liten fisk er bedre enn ingenting...), også var det to litt større. Vi var ute en del timer, men tok kvelden da det ene snøret satt seg fast mellom noen steiner og takket for seg. Moro var det! Spesielt komisk var det da det nappet hos meg, og jeg formelig løp oppover i skogen med stangen, for ivrigheten gjorde at jeg glemte å sveive inn. Var kanskje ikke så ekstremt, men jeg hadde mye snøre igjen å sveive da jeg bestemt begynte å løpe oppover svaberget for å få fisken fortest mulig på land. Tre-fire-fem-seks-syv dask i hodet måtte til før den kastet årene. Brutale greier...

Vi trasket nedover igjen tidlig søndag morgen, og var i Asker igjen på ettermiddagen. Det var godt med en dusj da :) Nedenfor kommer noen bilder vi tok da vi stoppet ved Vøringsfossen på vei oppover :) Majestetisk syn og en fin naturopplevelse. (ikke oss, men fossen...)











Ingen kommentarer: