07 mars, 2006

På ridetur i Sørkedalen



Igår var jeg på ridetur sammen med Mari i Sørkedalen. Dette var vel gang nummer tre eller fire på hesteryggen, så Bjerkebanen neste ;-) Mari red på sin hest, Thula, og jeg red på "Småen". Men å kalle en hest på 450 kilo for Småen er jo litt søtt da. Den var ikke liten... men veldig snill! Ble en god porsjon engstelig da Thula begynte å steile, for da ble hesten jeg satt på litt urolig også. Jeg hadde fått gode instrukser om at jeg skulle dra til meg tøylene, men jeg kjente pulsen galoppere avgårde da den ikke roet seg når jeg gjorde det. Det ble risting på hodet, sidelengs gåing og diverse andre sprell før den sluttet, og hadde jeg hatt dårlig hjerte så hadde jeg ligget rimelig tynt an. Jeg kan ikke si annet enn at jeg var dritredd. Fikk litt panikk da jeg kjente at beina skled ut av stigbøylene også... Men, det gikk bra, og det hele var jo litt komisk. Mari var fantastisk, og hadde stålkontroll på Thula. Utrolig kult å se på! På slutten av turen travet vi, og det gikk unna. På smale stier i en meter puddersnø var heftig for en som ikke er vant til å ri. Jeg fikk beskjed om å holde meg fast i manen, men jeg var vel mest opptatt av at jeg ikke skulle lugge Småen. Det var en herlig tur ute i det fri, men er jeg støl idag? Åh, hallo du.. Klarte nesten ikke å komme meg ut av sengen idag tidlig... Takk for en fin tur, Mari, og takk for teen. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maria, det hørtes veldig dramatisk ut, men du er virkelig superflink på hesten. Du sitter rolig og avslappet, er myk i hånden og evner å høre på instruksjonene du får. Du må være med mange ganger å ri og snart suser vi gjennom skogen og oppover jordekantene i full gallopp... DET ER FRIHETSFØLELSE DET....
Tuusen takk for at du ville være med i går, det var deilig å se deg igjen...
Mari

Anonym sa...

Hello Snuppa!

Blir gjerne litt støl når man bruker muskler som ikke har vært i bruk på lenge....... Tok du den du. Du må nok legge deg i hardtrening! Da må jo det neste bli ski-tur? Da har du også muligheten til å bli skikkelig støl.. Adina sitter sammen med meg og hun har peiling på å ri, men hun sier bare "ingen komentar", kødda!! Du får kose deg videre i kveld og så ses vi vel snart. Glad i deg vennen min :-)